Mindfulness

-

wekelijkse les vrijdag van 11.00 -12.00 uur

De groep bestaat ivm Corona uit maximaal 4 deelnemers in de zaal en een livestream voor de mensen die vanuit huis meedoen.

De wekelijkse mindfulness lessen zijn bedoeld om je te helpen mindful en heartful door het leven te gaan. Een lifestyle te ontwikkelen die bij je past en waar mindfulness en hartcoherentie een plek in hebben.

Kijk voor meer info op mindfulness en op hartcoherentie

Wat is het voordeel van wekelijks trainen in een groep?

Het oefenen in een groep versterkt het effect van de oefeningen, verdiept je ervaring en je leert van de ervaring van de anderen.
Het wekelijks oefenen in een groep motiveert om thuis zelf vaker te trainen met mindfulness- en hartcoherentie oefeningen.
Het wekelijks met elkaar trainen vergemakkelijkt veranderprocessen en zo wordt het steeds vanzelfsprekender om keuzes te maken die gezond zijn en bij je passen.
Het ondersteunt je persoonlijke en spirituele ontwikkeling, je zelfbewustzijn.

"Regelmatig hartcoherentie en mindfulness beoefenen levert je een bewuster leven op met meer energie. Je slaapt beter. Je wordt rustiger, meer ontspannen en zelfbewuster".

-See True

Hoe ziet een wekelijkse les er uit ?

De wekelijkse mindfulness groepstraining duurt een uur.
We gaan eerst rustig mindful bewegen. Je ‘landt’ meer in je lichaam en met je aandacht in het hier en nu. Je gaat van denken naar voelen en je wordt je meer bewust wat er in je leeft op dat moment. Dit kun je extra aandacht geven in de mindfulness- en soms ook hartcoherentie oefeningen die we daarna doen.
De les kan een specifiek thema hebben maar het is vooral veel doen en ervaren met bodyscans, zit meditaties, loop meditaties, ontspanningsoefeningen, ademoefeningen en meer. Zo kun je een keuze maken welke oefeningen voor jou op dat moment goed werken en die kun je thuis zelf doen.

Door mijn ruim 30 jaar ervaring met het werken met mensen individueel en in groepsverband kan ik de groep goed aanvoelen en begeleiden: De wekelijkse lessen zijn afgestemd op de groep en wat er op dat moment nodig is.
Tarieven

Tarieven

Eenmalige proefles €10,00

Abonnement 1 les per week €40,00
In de zomervakantie hoef je een maand geen lesgeld te betalen
Er geldt een maand opzegtermijn.

Strippenkaart: 10 strippen in 15 weken €115,00
De strippenkaart is persoonlijk en per lestijd en loopt écht af na 15 weken
Losse les niet leden €13,50

Lesgeld overmaken:

Zorg er aub voor dat het lesgeld is betaald uiterlijk op de 1e van de maand op rekening NL41INGB0002399644 tnv Praktijk E. kraak ovv yoga maand...
De strippenkaart wordt ter plaatse online afgerekend.

Je kunt bij mij een goed matje kopen:
Eco mat in 2 lagen met verschillende kleuren, 6mm €35,00
Kurma Sahana in 4 kleuren en Kurma black, 4,2 mm €45,00
Deze mat heb ik zelf al 15 jaar! Is niet eco wel geproduceerd STANDARD 100 by OEKO-TEX® maar gaat dus erg lang mee en is in die zin heel erg duurzaam!

Vergoedingen
Wekelijkse mindfulness lessen worden, zover ik weet ,niet vergoed door de zorgverzekeraar. Er zijn inmiddels wel werkgevers die het belang van Mindfulness voor hun werknemers inzien en daar een vergoeding voor geven
Lestijd
Vrijdagochtend van 11.00 - 12.00 uur.
De groep bestaat ivm Corona uit maximaal 2 deelnemers in de zaal en een livestream voor de mensen die vanuit huis meedoen.
Locatie
De les wordt gegeven in de yogazaal van Centrum Leef, Over de Vesten 1 in Schiedam Centrum.. Kijk op de contactpagina voor de route of stuur een mail voor uitgebreide route beschrijving.
Overige informatie
• ING Bank IBAN: NL41INGB0002399644 tnv Praktijk E. Kraak

• B.T.W. Nummer NL1154.60.895.B.01

• Kamer van Koophandel te Rotterdam 24462764

• AGB-code zorgverlener 90023669

• AGB-code praktijk 9002532

Mijn ontwikkeling tot mindfulness trainer

Sinds ik 32 jaar geleden mijn eigen praktijk ben gestart, doe ik aan yoga en meditatie. Iedere dag ervaar ik de voordelen van het met aandacht zijn in het hier en nu op het gebied van welzijn, gezondheid, relaties en prestaties. Ik volgde verschillende opleidingen en integreerde dat in mijn werk, zie ook mijn cv

27 jaar geleden reisde ik door India en verbleef op een Ashram in het zuiden van India, daar leerde ik verschillende vormen van meditatie.
Vlak daarna ontving ik een initiatie van een Vietnamese meester en een paar jaar later van een Taiwanese meester. Samen met hun lessen bevorderde het mijn meditatie-ervaring, persoonlijke en spirituele ontwikkeling en welzijn. Ik kan door de initiatie en het vele oefenen veel makkelijker 'zíjn', de stilte ervaren, voel rust in mezelf en kan makkelijker keuzes maken die bij me passen. Ik heb daarbij de mogelijkheid ontvangen om mensen een energie behandeling te geven en ik leerde om met mijn hoog sensitiviteit zo om te gaan dat het een kracht is die ik in kan zetten voor mezelf en voor anderen.

Mijn belangstelling voor yoga en meditatie is in de loop van de jaren alleen maar toegenomen en ik besef hoe ontzettend nodig het in deze tijd is dat mensen leren om minder reactief te zijn, indrukken te kunnen laten en met de aandacht in het moment aanwezig te zijn. Rust te vinden in zichzelf en in contact met zichzelf te komen en te blijven.
Daarom heb ik me geschoold bij See True en ben nu Cognitief gebaseerde mindfulness trainer. De mindfulness om stress te verminderen heeft zo’n grote overlap met hartcoherentie, die je leert om stress en emoties in het moment te managen, dat ik mindfulness om stress te reguleren altijd combineer met hartcoherentie. Zo ontwikkel je ook meesterschap over het managen van je emoties en energie ter plekke op het moment zelf.

In november 2019 rondde ik de basis opleiding voor mindfulness trainer af en in januari 2020 volgde ik een 11 daagse stilte retraite in een tempel in Thailand en kreeg dagelijks les van de monniken daar. We mediteerden bij elkaar zo’n 7 uur per dag. Dit alles brengt me veel en ik geef mijn kennis en ervaring al 30 jaar met liefde door 🙏🏼
  • Robin
    "Bedankt voor je hulp de laatste keer. Ik vond het erg fijn en het heeft mij extra rust gegeven".
    Robin
  • Marjon
    "Door de behandelingen kreeg ik direct meer energie en rust in mij zelf. Erna heeft mij ook tools gegeven waarmee ik de rust in mijn hoofd kan behouden en de warboel in mijn hoofd overzichtelijk blijft. Ik heb de sessies als prettig ervaren. Erna neemt echt de tijd voor je. Het heeft mij rust gegeven".
    Marjon