Mindfulness

Je kunt voor een consult in de praktijk terecht met mondkapje en inachtneming van de richtlijnen van RIVM en rijksoverheid.

Met je aandacht bewust in het moment aanwezig zijn


Steeds meer kinderen en volwassenen hebben de behoefte aan meer rust in zichzelf, een helder hoofd en een vitaal lichaam.

Het tempo van veranderingen in onze leefomgeving neemt exponentieel toe waardoor het moeilijk wordt een overzicht te houden en te kunnen plannen. Het levens tempo ligt hoog en er worden vaak hoge eisen gesteld aan prestaties, het denken maakt overuren.
We moéten wel een pas op de plaats maken en terugschakelen om hier goed mee om te kunnen gaan: Leren om gedachten en gevoelens te observeren en je er niet in te verliezen, leren minder te reageren op alles om je heen of de drukte in je hoofd. Leren om keuzes maken die bij je passen, zelfbewust te voelen wat goed is voor je, veerkracht ontwikkelen, leren omgaan met stress en emoties en vertragen is het beste antwoord op het toenemende levenstempo.

Gelukkig kom ter steeds meer aandacht voor en ook grote bedrijven als Google erkennen het belang van mindfulness: Eén van de grondleggers van mindfulness Thich Nhat Hanh, een zenleraar, verbannen Vietnamese boeddhistische monnik, vredesactivist en schrijver, bracht als één van de eersten mindfulness naar het westen. Hij hield een toespraak in Silicon Valley, in dit korte filmpje legt hij uit hoe mindfulness je kan helpen ook in relaties met anderen

Mindfulness leert je om je mind te sturen in plaats van dat je mind jou stuurt. Je krijgt ruimte voor positiviteit en rust.


Door mindfulness te beoefenen leer je met je aandacht in het hier-en-nu te zijn zonder (voor)oordeel bewust van wat er zich op dit moment afspeelt.
Je leert je gedachten en gevoelens te observeren en je krijgt inzicht in je patronen en overtuigingen, je wordt meer zelfbewust. Het helpt je om een positieve grondhouding te ontwikkelen en het geeft je handvaten om bij jezelf te blijven, rust te ervaren, veerkrachtig en in balans te zijn. Het en vergroot je veerkracht, je energie en welzijn. en verbetert je immuunsysteem en cognitieve prestaties.
Het is een kwestie van trainen en iedereen kan het leren!

Ik combineer mindfulness met hartcoherentie als het gaat om stress regulatie omdat ze elkaar overlappen en aanvullend zijn. Hartcoherentie leert je ook om op een simpele en heel doeltreffende manier altijd en overal je stress en emoties te managen, je kalmte te bewaren, overzicht te houden, energie op te laden en optimaal te presteren.

Jezelf trainen met hartcoherentie en mindfulness levert je een bewuster leven op met meer energie. Je slaapt beter. Je wordt rustiger, meer ontspannen en zelfbewust.

Tarieven
Voor een consult minfulness betaal je net als voor een consult acupunctuur de eerste keer € 85,00 voor een uur- incl vragenlijst en de volgende consulten €75,00
Mindfulness- en hartcoherentie oefeningen zijn een integraalonderdeel van de consulten acupunctuur die ik geef.

Houd er aub rekening mee dat bij afzegging korter dan 24 uur van tevoren het geld niet kan worden teruggegeven.

Met betrekking tot het coronavirus:
Vanaf 11 mei kun je weer voor een live consult terecht in de praktijk in achtneming van de richtlijnen van Rijksoverheid en RIVM.

Blijf thuis en verzet je afspraak of maak een online afspraak als je verkouden bent of Covid-19 verschijnselen hebt. Klik hier voor de leefregels die in de praktijk zijn ingesteld om veilig te kunnen werken.

Online consulten zijn ook nog steeds mogelijk ! E-Health en E-Coaching telefonisch of via videobellen.

Vergoedingen
Zover ik weet wordt mindfulness niet vergoed door de zorgverzekeraar. Sommige werkgevers zien het bang van mindfulness voor hun werknemers en bieden een vergoeding.

Mindfulness- en hartcoherentie oefeningen zijn een integraalonderdeel van de consulten acupunctuur die ik geef, die worden vaak (deels) vergoed via de aanvullende verzekering.

Binnen het LIVVIT pakket van Achmea/Zilveren Kruis is er ook 100% vergoeding voor het Heart Math Stress Reductie Programma (SRP) / Veerkracht programma

Het Veerkracht Programma.
Dit programma bestaat uit 6 wekelijkse afspraken van anderhalf uur. Je kunt dit programma bij mij in de praktijk volgen, en ook deels online via videobellen als dat je voorkeur heeft. Ik ben gecertificeerd Heart Math coach en groepstrainer.
Lees hier meer over het veerkracht programma.

 

De kosten voor dit programma zijn € 900,00 (ex BTW voor bedrijven) incl. cursusboek en gebruik van een sensor voor de biofeedback op de IPhone of tablet gedurende het traject Veerkracht Programma..
Overige informatie
• ING Bank IBAN: NL41INGB0002399644 tnv Praktijk E. Kraak

• B.T.W. Nummer NL1154.60.895.B.01

• Kamer van Koophandel te Rotterdam 24462764

• AGB-code zorgverlener 90023669

• AGB-code praktijk 9002532

Mijn ontwikkeling tot mindfulness trainer

Sinds ik 32 jaar geleden mijn eigen praktijk ben gestart, doe ik aan yoga en meditatie. Iedere dag ervaar ik de voordelen van het met aandacht zijn in het hier en nu op het gebied van welzijn, gezondheid, relaties en prestaties. Ik volgde verschillende opleidingen en integreerde dat in mijn werk, zie ook mijn cv

27 jaar geleden reisde ik door India en verbleef op een Ashram in het zuiden van India, daar leerde ik verschillende vormen van meditatie.
Vlak daarna ontving ik een initiatie van een Vietnamese meester en een paar jaar later van een Taiwanese meester. Samen met hun lessen bevorderde het mijn meditatie-ervaring, persoonlijke en spirituele ontwikkeling en welzijn. Ik kan door de initiatie en het vele oefenen veel makkelijker 'zíjn', de stilte ervaren, voel rust in mezelf en kan makkelijker keuzes maken die bij me passen. Ik heb daarbij de mogelijkheid ontvangen om mensen een energie behandeling te geven en ik leerde om met mijn hoog sensitiviteit zo om te gaan dat het een kracht is die ik in kan zetten voor mezelf en voor anderen.

Mijn belangstelling voor yoga en meditatie is in de loop van de jaren alleen maar toegenomen en ik besef hoe ontzettend nodig het in deze tijd is dat mensen leren om minder reactief te zijn, indrukken te kunnen laten en met de aandacht in het moment aanwezig te zijn. Rust te vinden in zichzelf en in contact met zichzelf te komen en te blijven.
Daarom heb ik me geschoold bij See True en ben nu Cognitief gebaseerde mindfulness trainer. De mindfulness om stress te verminderen heeft zo’n grote overlap met hartcoherentie, die je leert om stress en emoties in het moment te managen, dat ik mindfulness om stress te reguleren altijd combineer met hartcoherentie. Zo ontwikkel je ook meesterschap over het managen van je emoties en energie ter plekke op het moment zelf.

In november 2019 rondde ik de basis opleiding voor mindfulness trainer af en in januari 2020 volgde ik een 11 daagse stilte retraite in een tempel in Thailand en kreeg dagelijks les van de monniken daar. We mediteerden bij elkaar zo’n 7 uur per dag. Dit alles brengt me veel en ik geef mijn kennis en ervaring al 30 jaar met liefde door 🙏🏼
  • Robin
    "Bedankt voor je hulp de laatste keer. Ik vond het erg fijn en het heeft mij extra rust gegeven".
    Robin
  • Marjon
    "Door de behandelingen kreeg ik direct meer energie en rust in mij zelf. Erna heeft mij ook tools gegeven waarmee ik de rust in mijn hoofd kan behouden en de warboel in mijn hoofd overzichtelijk blijft. Ik heb de sessies als prettig ervaren. Erna neemt echt de tijd voor je. Het heeft mij rust gegeven".
    Marjon